Absolute Poker Recensie

De Absolute Poker website is al sinds zij online kwam altijd het vermelden waard geweest, maar de recente make-over helpt de zeer gewaardeerde site om eindelijk haar volle potentie te benutten. Iedereen die een beetje bekend is met de geschiedenis van online poker weet dat onder andere ook Absolute enkele jaren geleden een donker hoofdstuk heeft gekend betreffende valsspelen. De nieuwe verificatie- en beveiligingsmethodes van de site zouden echter zelfs de meest paranoide spelers nu gerust moeten stellen.

Het Uiterlijk van Absolute Poker

De originele Absolute Poker site was bijna pijnlijk sterk gericht op Amerikaanse en Engelse spelers, met het rood, wit en blauwe kleurenschema. De site’s nieuwe look is gebaseerd op datzelfde klassieke palet, maar nu een stuk geraffineerder dankzij een opgeschoonde lobby en zulke strakke tafels dat ze bijna sexy zijn.

Als we toch over iets moeten klagen is het dat de Absolute Poker site er weinig aan doet om indruk te maken op kieskeurige spelers. Maar geloof ons als wij zeggen dat de schreeuwerig felle pagina’s van de site, met weinig plaatjes en veel typfouten geen indicatie zijn van wat je aantreft aan de tafels. Het is zelfs zo dat, als je de automatische tafelinstellingen niet kunt waarderen zoals wij, je praktisch oneindig veel alternatieven hebt. De site biedt namelijk niet alleen een stuk of tien vooringestelde skins aan, spelers kunnen ook zelf skins maken of downloaden.

Absolute Poker Software

De kwaliteitsverbetering van Absolute Poker komt vooral door het Cereus Network software platform dat gebruikt wordt voor de nieuwe, verbeterde poker room. De uitgebreide skins optie die al werd genoemd is slechts één van de nieuwe mogelijkheden. Spelers met een korte aandachtsspanne zullen meteen zien hoe licht en snel de software is in elk stadium. De lobby is comfortabel in gebruik en de grootte van de tafels past ook gemakkelijk aan. Absolute verdient ook bonuspunten omdat ze zowel een flashversie als een AP Mac versie van de poker room biedt.

De kracht van de nieuwe software zit ook in de nieuwe transactieopties en veiligheid. Ze doen echt al het mogelijke, door maar liefst zo’n twintig stortingsmogelijkheden te bieden. Bovendien bewijzen ze dat ze de veiligheid nu wel onder controle hebben, met tweeledige login via dezelfde beveiliging als gebruikt op grotere sites als PokerStars en Full Tilt.

De door Absolute Poker Aangeboden Spellen

Absolute Poker’s spelselectie is verrassend genoeg niet zo groot als die van haar zustersite UB.com. Maar spelers die een beetje variatie willen zullen niet teleurgesteld worden. Absolute Poker biedt de volgende poker varianten zowel in ring game als toernooiformat: Texas Hold’em, 7-Deuce Hold’em, Omaha, Omaha Hi/Lo, 7 Card Stud, 7 Card Stud Hi/Lo, Razz, HORSE, en het recent toegevoegde Straddles.

Absolute Poker’s toernooiselectie is significant beter met zo veel SNG’s en MTT’s dat deze een aparte lijst hebben. Waar deze poker site echt in uitblinkt is in de extra toernooiopties. Daarmee bedoelen we dat de vaste gebruikers zich op drie manieren in kunnen kopen: met cash, met toernooipunten en met FAME punten. Alle toernooien bieden ook een late registratie mogelijkheid en spelers kunnen hun weg naar de top banen van onderaf (via buy-ins in stappen van $0.50 of speciale freerolls) of direct inkopen op de laatste dag.

Absolute Poker Spelers

Absolute Poker’s bezoekersaantallen zijn bovengemiddeld maar de site trekt niet zo’n overweldigend publiek als de grotere poker rooms. Met zo’n 20.000 spelers tijdens piekuren zul je nooit moeite hebben om actie te vinden aan de veelgebruikte tafels, maar de rooms van minder populaire spellen (zoals Stud) kunnen spookachtig leeg zijn. Het speelniveau is over het algemeen verrassend laag. Voeg dat bij de kleinere toernooivelden en je ziet dat de kansen best gunstig zijn. Je hoeft je bovendien niet druk te maken over spelers die verdubbelen in Absolute ring games omdat de room buy-in minima heeft op alle tafels.

Absolute Poker Promotions

Absolute Poker is dan wel op hetzelfde netwerk als UB, maar een snel vergelijk van de twee hun promotieprogramma’s laat zien dat ze beide hun eigen ding doen. Dat wil niet zeggen dat Absolute Poker promo’s niet genereus zijn – dat zijn ze wel – maar ze zijn veel gevarieerder dan op de zustersite.

De eerste van de Absolute Poker promo’s is een 150% eerste stortingsbonus, goed voor maximaal $500 dollar. Terugkerende leden worden ook goed beloond door de site zolang ze goed spelen met Absolute’s FAME programma. Onafhankelijk van het niveau waarop je speelt krijg je gegarandeerd 15% aanvulbonus elke maand. De meest gewaardeerde FAME leden krijgen zelfs 100% maandelijkse aanvulbonus. De rest van het bonuspakket is goed maar voorspelbaar met onder andere de bad beat bonussen, SNG’s en de klassieke leaderboard competities.

Waar Absolute Poker Bekend om Staat

Absolute Poker’s gebruiksvriendelijke lobby en spellen, gigantische hoeveelheden informatie en vele transactieopties maken het een Mekka voor beginners. Vanwege de grote hoeveelheid beginners, is de poker room ook aantrekkelijk voor de meer ervaren spelers. Terwijl Absolute Poker geen voorloper is in veel opzichten is het zeker ook geen onderpresteerder waardoor de site ideaal is voor spelers die bovengenoemde kwaliteit prefereren boven onnodige kwantiteit.

Samenvatting van deze Absolute Poker Recensie

Absolute Poker heeft nog steeds ruimte voor verbetering, maar over het geheel genomen is het een degelijke site die spelers van elk niveau een eerlijke kans biedt op aantrekkelijke prijzen. Als je op zoek bent naar een beginnersvriendelijke poker room of een amateur bent die op zoek is naar een poker room om te domineren, dan is Absolute Poker geschikt voor jou.